Bli Medlem!

Varför medlem?

Vår verksamhet är beroende av att sociologer och sociologiska miljöer sluter upp som medlemmar i förbundet. Med ert stöd kan Sociologidagarna anordnas och tidskriften Sociologisk forskning ges ut. Därutöver arrangerar förbundet olika arrangemang för att främja sociologisverige, samt deltar vid de nationella ämneskonferenserna.

Sveriges sociologer representeras också i de nordiska, europeiska och internationella sociologförbunden. Via dessa internationella samarbeten deltar förbundet i de internationella samtal som rör vår disciplin, medverkar till utgivningen av Acta Sociologica, samt är med och arrangerar den nordiska sociologikonferensen.

Som enskild medlem får du den tryckta versionen av Acta Sociologica, och möjlighet att söka de anslag och stöd som förbunden tillhandahåller, till exempel för nordiska samarbeten. Som medlem ges du förstås också möjlighet att påverka vår verksamhet. Tveka inte att ta kontakt med någon i styrelsen om du har frågor, tankar och idéer kring vår verksamhet!

Avgifter

Medlemsavgiften gäller för två år.

800:- Ordinarie medlemsavgift

600:- Medlemsavgift för anställd vid medlemsinstitution*

200:- Doktorander/studenter

200:- Yrkesverksamma utanför universitet och högskola

200:- Pensionärer

* Se lista över medlemsinstitutioner här bredvid

Om du inte är anställld vid medlemsinstitution, är pensionär, eller yrkesverksam utanför universitet eller högskola, var vänlig välj “Annat” i rullgardinsmenyn “Lärosäte” nedan. Om du redan är medlem och vill förnya ditt medlemskap anmäler du dig via den här sidan som om du vore en ny medlem.

senaste tidskriftsnumret

Se alla sociologiska avhandlingar på SwePub

Aktuella konferenser

Medlemsinstitutioner